xhouse

Kloslip

Av Maria xhouse kennel - 2016-03-03 13:48

Nu blev det äntligen av. Efter att ha kämpat med kloklippning på Lilleman i 4 år så fick jag nog och köpte en kloslip. Droppen var när han skrek rakt ut när jag klippte famklorna. Han har alltid ogillat det men nu tog det stopp. Vi har testat en gång. Han satt stilla och sneglade lite skeptiskt men sa ingenting. Brummandet bryr han sig inte om. Han gillar ju att borsta tänderna med eltandborsten den lille knäppskallen. Träningen går framåt med Annie. Hon börjar bli riktigt säker i söket. Hon vet exakt vad hon ska göra och hon gillar det. Sen ska vi börja nosework kurs nästa vecka med Lilleman. Vi har redan tjuvstartat och han älskar det. Han är riktigt duktig på att hitta och han ger verkligen järnet. Sonen min fick körkort igår så idag tog han min bil till skolan. Det betyder att vi inte kommit ut i skogen idag. När han kommer så ska vi dra iväg ut. Hundarna är rätt rastlösa nu. 

Ha det goooot.

 

En bild på min nya investering.

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards