xhouse

Sjukdomar igen.....

Av Maria xhouse kennel - 2016-03-21 10:18

Ja den här gången är det Annie som skadat en klo. Jag vet inte hur illa det är egentligen. Vi var i skogen i tisdags med alla hundkompisar. Sammanlagt 11 st då är det full rulle. De springer som galningar över stock och sten. När vi kom hem såg jag att Annie var halt. Det blödde runt klon. Den verkade dock inte vara av utan satt fast. Jag bokade tid hos vetten på fredagen men på torsdagen tyckte jag att hon var bättre. Jag fick till och med klippa klon. Så jag av bokade tiden. Idag skulle jag velat visa den för en veterinär för hon är fortfarande svullen och haltar till och från. Så klart är hon dålig i magen idag. Både spyr och har diaree. Lillema och Maggie har också varit dåliga så tydligen något smittsamt. Då vill jag inte åka in och smitta andra som kanske är jättesjuka. Suck.... Får se på någon dag till. Så nu är det ris och kokt kött som gäller. 

Våren är ju här och jag har börjat plocka av päls på hundarna. Det är bra när man kan sitta ute och göra det men efteråt ser det ut som det har snöat. Annie har bara lite lång päls på ryggen så hon är lätt att hålla efter. De andra tre däremot är ju som tre hårbollar. 

Vi har inte haft nån matta i huset sen valpkullen 2012 nu har vi äntligen köpt envfin matta till vardagsrummet. Den är populär. En del nöjer sig med att ligga på den, andra har tagit sig både en och två tuggor på den....

Lilla Annie kan jag tänka mig att det är. Hon tar sig många friheter, som att sitta på bordet. Men hon är underbar ändå. ❤😘😘    

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards